Personalități marcante a Raionulu Ungheni

luni, 5 octombrie 2015

Din Chișinău, elevă la Ungheni cu un premiu ”Gaudeamus”

A ajuns întîmplător la Ungheni. Unica certitudine era să facă medicină. Iată că deja al cincilea Cristina Popa, căci despre ea e vorba,  studiază la Colegiul de Medicină din Ungheni.
S-a născut la Chișinău,  și-a făcut studiile gimnaziale la Liceul ”Grătiești”.
”După absolvirea gimnaziului, am hotărît să merg la un colegiu de medicină. Am încercat la Chișinău și la Orhei. La unul am fost admisă la contract, la celălalt nu am avut nici măcar norocul să fiu admisă. Niște cunoștințe de-ale familiei noastre m-au îndemnat să încerc la Ungheni”, povestește tînăra.
Zis și făcut. Nu avea ce pierde. Nici nu-și imagina ce o așteaptă aici. Nu doar că a fost admisă la studii, dar și i s-a oferit o bursă. ”Eu mi-am dorit mult să fac medicină, de aceea am și venit la Ungheni”, zice, după care adaugă: ”Părinții erau plecați peste hotare. I-am telefonat, iar ei m-au întrebat: ”La medicină?”. ”Da”, am răspuns. Restul nu mai conta, unde și cum”.
Își amintește de primele impresii imediat ce a ajuns la Ungheni și, implicit, la Colegiul de Medicină. ”Mi-a plăcut din prima orașul: și curat, și oamenii – amabili. Comparativ cu Chișinăul, chiar era impresionant. Am fost încîntată de instituție, de colegi, de cadrele de acolo, de domnul director. M-am acomodat foarte repde”, spune Cristina.
Nu doar că s-a acomodat. S-a pus serios pe carte și a obținut în permanență succese remarcabile. Secretul e simplu: multă muncă și perseverență. O încununare a eforturilor depuse este bursa ”Gaudeamus”, pe care o va primi începînd chiar cu luna septembrie . ”Pînă în prezent, aveam o bursă de 650 de lei. Acum voi avea 800”, face o remarcă. ”De fapt, nu contează cît voi primi, ci faptul că am obținut această bursă prestigioasă. A fost o onoare pentru mine să fiu felicitată și susținută de cei de la colegiu”, accentuează.
Apropo, în acest an, au participat la concursul pentru bursa ”Gaudeamus” circa 4000 de elevi din cele peste 40 de colegii din întreaga republică. Au fost selectați doar 20.
Cristina își amintește cum a început totul: ”Am fost telefonată de diriginta mea, care mi-a propus să aplic pentru bursa respectivă. Dar trebuia să fac dovada că am participat și la diferite concursuri în afara colegiului. Sigur că aveam o mulțime de diplome. Participasem la concursuri naționale, la conferințe. Timp de un an, am făcut și voluntariat, ceea ce a contat foarte mult. În plus, am beneficiat de o caracterizare bună din partea conducerii colegiului”.
Cu toate acestea, nu-și făcea mari speranțe. Concurența era acerbă. De aceea, atunci cînd un coleg i-a spus că se numără printre deținătorii bursei ”Gaudeamus” din acest an de studii, nu l-a crezut. S-a convins că acel coleg a avut dreptate, cînd, la 1 septembrie, a anunțat despre aceasta directorul colegiului.
E ultimul ei an de studii la Ungheni. Visează să facă și o facultate. Gîndurile îi sînt la Universitatea de Medicină. Vrea să studieze farmacia. Știe că la această facultate concurența e mare, dar speră că, totuși, va avea sorți de izbîndă.
Apropo, Cristina Popa este a doua elevă de la Colegiul de Medicină din Ungheni, care  beneficiază de bursa ”Gaudeamus”. În anul de studii 2014-2015, una dintre bursele ”Gaudeamus” s-a îndreptat spre Magdalena Ursu, elevă la același colegiu.

Sursa: Din Chișinău, elevă la Ungheni cu un premiu ”Gaudeamus” [online]. [citat 9.04.2015]. Disponibil :  http://www.expresul.com/2015/10/05/din-chisinau-eleva-la-ungheni-cu-un-premiu-gaudeamus/

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu