Personalități marcante a Raionulu Ungheni

marți, 1 decembrie 2015

7 lucruri re'descoperite la Ungheni - Redescoperă Moldova

Nici nu am știut că cei de Redescoperă Moldova au fost și la Ungheni. Ce au descoperit cei de la Redescoperă Moldova aflați citind mai jos.

Am reușit astăzi să ajungem la Ungheni. În cadrul Proiectului Redescoperă Moldova am avut plăcerea să redescoperim Ungheniul. Am găsit un altfel de Ungheni după 7 ani. E mai frumos, mai tînăr, mai verde și mai cu suflet. Echipa Ungheni2Day a reușit să viziteze niște colțuri de Ungheni frumoase!
Iată 7 lucruri descoperite de mine la Ungheni:

1. Orașul Ungheni se află la 105 km de Chișinău, și la 45 km de la Iași.
Numele inițial al orașului a fost Unghiul. În centrul orașului este amplasat un parc în cinstea scriitorului basarabean Grigore Vieru. În parc copii au parte de distracții și maturii ascultă radio datorită unui agent economic. Da, este și net gratis în parc.

2. Orașul Ungheni este unul foarte verde și plin de sculpturi.
Orașul este ca un parc mare. Ai impresia că casele sunt construite în parc, și nu parcurile împrejur la blocuri. Datorită festivalurilor de sculptură care au loc în Ungheni, orașul este plin de aceste monumente de artă. Multe dintre aceste sculpturi nu au inscripție. Noi însă ne-am pus imaginația în mișcare. 
Havuzul din parcul Grigore Vieru

3. Am observat foarte mulți tineri.
Adolescenți pînă în 16 ani, mame cu copii mici sunt foarte des întîlniți prin oraș. Cei de la 16-25 probabil învață și lucrează. Cei de la 25 în sus sunt plecați probabil la muncă, sau azi au fost ascunși prin case.

4. În holul primăriei sunt amplasate picturi a tinerilor de la tabăra de pictură și școala de arte plastice din Ungheni. Oamenii ce calcă pragul Primăriei au posibilitatea să mai bucure ochii.

5. Urnele de gunoi din oraș sar în ochi. Datorită lor dar și educației oamenilor, orașul Ungheni este unul curat.
Colectarea gunoiului se face selectivă. Mai mult ca atît, sunt amplasate puncte de colectare a deșeurilor.

6. Panourile publicitare nu sunt atît de multe ca în capitală. Ele nu lipsesc, am întîlnit cîteva pe străzi care aproape nu le-am observat. Sau mai bine zic nu încurcau ochiului să admire orașul.

7. Am descoperit că înghețata este foarte bună la Ungheni (și nu contează că e făcută la Bălți).

Sursa: CIUTAC, Lia. 7 lucruri re'descoperite la Ungheni - Redescoperă Moldova [online] [citat 2.12.2015]. Disponibil : http://www.liaciutac.com/2013/06/7-lucruri-descoperite-la-ungheni-cu.html?showComment=1449040605438#c7745591724785100900

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu